The Effectiveness of Think Pair Share Learning Model with a Problem Based Learning Approach Based on Students’ Self-efficacy
Abstract
Full Text:
PDFReferences
Alifia, Nugrahaning Nisa, & Intan Aulia Rakhmawati. (2018). Kajian Kemampuan Self-Efficacy Matematis Siswa Dalam Pemecahan Masalah
Matematika. Jurnal Elektronik Pembelajaran Matematika, 5(1), 44-54.
Bandura, Albert. (1997). Self-efficacy The Exercise of Control. New York: W. H. Freeman.
Ghufron, M. Nur., & Rini Risnawati S. (2010). Teori-teori Psikologi. Yogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Hardiyanto, Wahyu & Rusgianto Heri Santoso. (2018). Efektivitas PBL setting TTW dan TPS Ditinjau Dari Prestasi Belajar, Berfikir Kritis, dan Self-Efficacy Siswa. Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 5(1), 116-126.
Jumroh., dkk. (2018). Self-Efficacy Siswa Dalam Pembelajaran Matematika Dengan Strategi Inquiry Based Learning di Kelas VII SMP Palembang. Jurnal Pendidikan Matematika RAFA, 4(1), 29-42.
Noer, Sri Hastuti. (2017). Strategi Pembelajaran Matematika. Yogyakarta: Matematika.
Pardimin. (2018). Self-Efficacy Matematika dan Self-Efficacy Mengajar Matematika Guru Matematika. Jurnal Ilmu Pendidikan, 24(1), 29-37.
Rahayu, T.R., Huda, M., & Shodikin, Ali. 2017. Pengaruh Model Pembelajaran Kooperatif Tipe TPS dengan Alat Peraga Rubbik Terhadap Self-Efficacy Siswa Pada Materi Kubus dan Balok. INSPIRAMATIKA: Jurnal Inovasi Pendidikan dan Pembelajaran Matematika, 3(2), 117-123.
Rustika, I Made. (2012). Efikasi Diri: Tinjauan Teori Albert Bandura. Buletin Psikologi Fakultas Psikologi Universitas Gadjah Mada, 20(1-2), 18-25.
Shadiq, Fadjar. 2014. Pembelajaran Matematika; Cara Meningkatkan Kemampuan Berfikir Kritis. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Sutanto, Ahmad. (2018). Bimbingan dan Konseling di Sekolah. Jakarta: Prenadamedia Group.
Yuliantika, Dina. Sri W Rahmawati, & Sukarti Retno Palupi. (2017). Self-Efficacy dan Motivasi Berprestasi Siswa SMA Negeri 7 Purworejo. Jurnal Psiko Utama, 5(2), 51-59.
DOI: https://doi.org/10.18326/hipotenusa.v1i1.9-14
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Ahmad Mukhibin, Nur Ichsan
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.